
Dette kan du skrive i emnefeltet
Emnefeltet i nyhetsbrevet ditt er ofte "make or break": Hadde du selv åpnet en epost med et lite inspirerende emnefelt?
Dette innlegget er en fortsettelse av "Kunsten å skrive nyhetsbrev".
Bruk tankekart
Vi lærte oss det på skolen, men det sitter enda og undertegnede bruker det stadig vekk. Særlig i prosesser som dette. For å vite hva slags emnefelt du skal satse på, er det nyttig å kjenne kundegruppa di litt. Vite hva som "trigger" dem til å gå videre. Du kan for eksempel ikke vekke interesse hos folk som ikke har barn, ved å henvende deg til småbarnsforeldre.
I det forrige innlegget lå denne lista som en slags peker til det perfekte emnefelt:

- Vekk selvtilliten ved å henvende deg personlig til kunden
- Vekk interessen med gode tilbud
- Vekk nysgjerrigheten med lovnad om overraskelser i brevet
- Vekk instinktene ved å gi inntrykk av at det haster
- Vekk latteren ved å "bjuda på" litt ekstra
- Vekk håpet ved å tilby deg å løse problemene til kunden
Her har jeg brukt hver og en av disse til å lage konkrete forslag til emnefelt. Bruk dem, og se om de virker!
Vekk selvtilliten
"Hei, (kundens navn)! Nå har vi gode nyheter til deg!"
"Hei, (kundens navn)! Har du sett dette?"
"Kjære (kundens navn)! Vi vil bare minne deg på ..."
Vekk interessen
"Dette tilbudet er av de helt sjeldne!"
"Ikke gå glipp av dette tilbudet!"
"Bedre tilbud har du ikke sett!"
Artikkelen fortsetter under bildet.

Hvis du bruker emnefeltet riktig, kan du involvere langt flere i nyhetsbrevet ditt.
Vekk nysgjerrigheten
"Vi har en overraskelse til deg!"
"Nå overrasker vi big time!"
"Har du sett dette før?!"
Vekk instinktene
"Fort deg og bli med!"
"Vi tømmer lageret, du rekker fortsatt salget!"
"Påmeldingen går snart ut!"
Vekk latteren
"Det er umulig å glemme deg."
"Oisann, vi lot oss rive litt med ..."
"Med denne slipper du unna svigermor litt til."
Vekk håpet
"Vil du bli kvitt (noe)? Det kan vi hjelpe deg med."
"Har du behov for (noe)? Vi har det."
"Smerter i leddene? Løsningen er ett klikk unna."
Disse kan selvfølgelig også kombineres. Å være på fornavn med kunden er nesten alltid en god idé. Det samme er det å være problemløser. Og hvis du trenger hjelp, kan du alltids ta kontakt med en tekstforfatter!